گوگل تا سال 2023 از تراشه اختصاصی خود استفاده می کند
نوشته شده توسط : Arfi :)

طبق اطلاعات منتشر شده، کمپانی گوگل با الهام از رقیب خود اپل، در حال توسعه پردازنده های اختصاصی برای تبلت، لپ تاپ های مبتنی بر سیستم عامل کروم است. البته این اتفاق خیلی دور از ذهن نیست؛ زیرا این غول دنیای فناوری به تازگی تراشه گوشی هوشمند موسوم به تنسور را معرفی کرده و قرار است برای نخستین بار در گوشی های پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو به کار برده شود. این غول فناوری برای توسعه این تراشه متخصصان از سراسر جهان از جمله تامین کنندگان خود مانند اینتل و کوالکام، استخدام کرده است. احتمالا این کمپانی از تخصص این مهندسان برای کار روی پردازنده کروم بوک استفاده نماید.

گوگل تا سال 2023 از تراشه اختصاصی خود استفاده می کند
گوگل با ساخت پردازنده اختصاصی خود قادر خواهد بود آن را مطابق با نیازهای خود سفارشی‌سازی کند و با کاهش وابستگی به تأمین‌کنندگان، نرخ تولید دستگاه‌ها را به دلخواه خود کنترل کند.گفته می‌شود تراشه در دست ساخت گوگل مانند اکثر پردازنده‌های موبایل، مبتنی بر معماری آرم باشد.

گوگل در نظر دارد پردازنده‌های کروم‌بوک را در سال ۲۰۲۳ عرضه کند و می‌توان انتظار داشت اولین دستگاه‌های مجهز به این تراشه‌ها در فاصله کمی بعد از عرضه پردازنده در دسترس قرار بگیرند.

طبق گزارش، این غول تکنولوژی از موفقیت رقیب خود اپل در زمینه توسعه تراشه‌ی اختصاصی برای آیپد، آیفون و اخیرا مک الهام گرفته است. اولین مک و آیپد پرویی که به پردازنده M1 اپل مجهز بودند، در سال ۲۰۲۰ عرضه شدند و اولین آی‌مک‌های مجهز به این تراشه در اوایل ۲۰۲۱ در دسترس عموم قرار گرفتند. 





:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
:: برچسب‌ها: گوگل , اپل , تبلت , لپ تاپ ,
:: بازدید از این مطلب : 181
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: